Friday, January 8, 2010

Tahniah

Aku terima SMS dari abe,
" ummi I'm sorry, i let you down , ummi make sure you are in a good mood cause the result is a bit rough for you ! "
Perasaan aku masa tu...hampa. Abe masih lagi tidak mengubah sikapnya yang tidak bersungguh-sungguh dari dulu. Semasa menerima keputusan peperiksaan SPM dulu, aku nyatakan :
" keputusan ini adalah dari doa ummi semata-mata, tiada langsung dari usaha abe . Jika dicampurkan doa ummi dan usaha abe keputusannya mestilah lebih baik dari ini...!"

Di dalam hati aku berharap dia dapat belajar sesuatu dari keputusan peperiksaan tersebut.
Semalam semasa berjumpa dengannya , aku nampak keriangan yang amat sangat di mukanya,
Abe berkata " ummi terima kasih kerana doakan abe !"

Abe mendapat 3.61 dan mendapat anugerah - College Outstanding Performance Award. Aku ucapkan tahniah dan menyuruhnya solat sunat syukur, mengucapkan syukur kehadratNya kerana telah memberi laluan yang mudah padanya.

Tahniah abe ! Selamat berjuang dan berjaya untuk semester yang baru ini....

No comments:

Post a Comment