Friday, October 2, 2009

Selamat Hari Raya

Lama sungguh tak menulis....

Hari Raya tahun ni memang seronok, kesemua adik beradik saya balik ke kampung tahun ni, mereka yang bergilir untuk balik rumah mertua selalunya berpakat untuk sama-sama ke rumah mertua dan pastikan yang kami semua dapat bersama pada tahun yang berikutnya. Saya adalah orang yang tak pernah miss beraya dengan kedua ibubapa saya pada hari raya pertama sebabnya adalah suami saya akan beraya bersama keluarganya pada hari raya kedua. Yang lain-lain adik-adik saya mempunyai isteri di luar kawasan yg sewaktu dengannya - adik yang pertama dari johor, kedua dari perak dan ketiga dari kedah, kini tinggal seorang saja lagi yang belum berpunya, rasa-rasanya juga mungkin dengan orang jauh juga........Tahun depan kami beraya dengan ibubapa kami je lah.........Macam tahun lepas.

Kami adik beradik memang rapat, kalu berjumpa memang banyak yang akan dibualkan sampai ke tengah malam masih lagi dok berbual berbagai-bagai topik. Dari topik harian sehinggalah pada topik keagamaan tapi yang paling best kalau sampai topik yang kelakar, ketawanya boleh pecah rumah.

Saya nampak mak saya memang happy tahun ni, terutamanya semasa semua orang mengambil tempat untuk menolongnya di dapur, dari anak-anak , menantu sehinggalah cucu-cucu perempuanya. Ipar-ipar saya, kesemuanya perempuan ( yang tak pernah saya anggap seperti ipar !) semuanya rajin-rajin dan kami semua pun amat rapat disebabkan saya tidak pernah mempunyai adik perempuan. Pada merekalah saya menumpang kasih ...

Saya selalu berdoa supaya Allah rapatkan hubungan kami adik beradik dan anak-anak kami, murahkanlah rezeki kami, sihatkanlah badan kami dan berjayakanlah kehidupan anak-anak kami dunia dan akhirat. Amin.....

No comments:

Post a Comment