Thursday, October 8, 2009

Terkejut

Minggu lepas , hari ahad 4 oktober, dapat berita ma muntah darah masuk hospital, tekanan darahnya tinggi dan jantungnya bersaiz lain sedikit dari normal. Semasa menerima berita tersebut aku terduduk terkejut dan sebelum aku mula berfikiran waras semula, sempat aku mengeluarkan airmata sedih. Aku kesiankan ma takut-takut dirinya dalam kesakitan yang sangat. Tak putus-putus doaku padanya, sebelum aku menelefon dan bercakap dengan ma, macam-macam doa yang aku baca, aku takut mendengar suara ma yang dalam kesakitan. Alhamdullilah, rasa lega bila mendengar suaranya macam biasa saja. Doktor arahkan dia supaya banyak berehat kerana keadaan jantungnya sedikit lemah.

Ya Allah, lindungilah ma aku dari penyakit yang merbahaya, berilah dia kesihatan yang baik dan umur yang panjang, kasihanilah dia seperti dia mengasihani aku semasa kecil .....Amin

No comments:

Post a Comment