Friday, May 6, 2011

Doa

Hari ni aku memang sibuk dan tertekan sangat. Ini disebabkab tugasan yang belum siap untuk dihantar esok. Pagi tadi aku dah dapat idea dan menyiapkan tugasan tu, tinggal lagi 1/3 untuk disiapkan. Aku berhenti minum dan rehatkan diri . Selepas balik dari minum, aku mencari balik fail tersebut untuk diemel pada kawan-kawan sekumpulan....tup tup fail tu hilang.
Aku menggelabah dan panik, ku cuba juga mencari-cari tak juga jumpa fail tersebut. Lebih 2 jam aku mencari dan mencari. Masuk waktu Asar aku pergi mengerjakan solat . Selepas solat aku berdoa bersungguh-sungguh aku menangis teresak-esak disebabkan terlalu sedih. Aku berdoa agar fail tersebut dijumpai balik dan Allah permudahkan segala kerja-kerja mencari ilmu ku. Pada Mu jualah tempat aku berserah ya Allah.

Selesai solat aku buka balik komputer riba ku , cuba mencari-cari lagi dan dengan kehendak Allah fail tersebut dijumpai ! Aku sangat gembira dan terharu dan sesungguhnya Allah sangat hampir dengan kita jika kita mengingatiNya.

Allahuakbar...

No comments:

Post a Comment