Tuesday, May 10, 2011

Pelajar baru

Hari ni aku ditugaskan mengawasi pelajar-pelajar baru dan mengadakan apa-apa aktiviti yang patut bersama mereka. Maklumat awal yang aku perolehi mereka kesemuanya 10 orang dan aku telah merangka aktiviti yang akan dijalankan. Jam 9 pagi aku berjumpa dengan mereka cuma tiga orang je, yang lain semua dah lari balik kampung sementara menunggu kelas bermula. Kenapa jadi macam ni ? Dari maklumbalas mereka tu program yang diatur sangat membosankan ! Patutlah mereka semua tak berminat untuk menghadirinya. Aku pun tak tahu nak buat apa, aku panggil mereka semua ke kafe dan ajak minum bersama-sama. Sambil minum aku berkenalan dengan mereka, masing-masing menceritakan hal keluarga masing-masing. Disamping tu aku juga memberi nasihat-nasihat yang berguna untuk mereka.

Diharap mereka mendapat manfaat berbual santai dengan ku....selamat menempuh alam pengajian yang baru.

No comments:

Post a Comment