Monday, May 9, 2011

Nikmat

Hari ini terasa cepat berlalu. Minda terasa lapang setelah berhempas pulas menghadapi peperiksaan. Dipejabat tadi masa untuk menyambung silaturrahim yang terputus sementara akibat kesibukan diri. Pagi pergi minum dengan Yana, seronok berbual dengan Yana sebab dah lama tak jumpa. Yana kata dia tengok baru hari ni nampak air muka aku yang sebenar.....minggu lepas memang muka tension habis. Macam-macam benda yang aku nak buat hari ni....tapi banyak juga senarai "things to do list" aku yang kena bawa ke esok hari. Insyaallah aku akan siapkan banyak benda esok. Kadang-kadang bila leka aku selalu mengingatkan diri dengan sabda Nabi Muhammad s.a.w yang mengingatkan kita 5 perkara sebelum tiba 5 perkara tu....lapang sebelum sibuk, kaya sebelum miskin, sihat sebelum sakit,muda sebelum tua dan hidup sebelum mati.

Semoga Allah sentiasa memberi kelapangan waktu padaku untuk melakukan ibadat dan kerja-kerja seharian ku.


No comments:

Post a Comment